Stäng
Black Friday - 20% på köp över 1 500 SEK/€150 - Gäller lagervaror "Black" - Rabatten dras av i kundkorgen

KÖPVILLKOR 

BETALNING

Inom Sverige:

Samtliga priser är angivna i Svenska Kronor (SEK), inklusive moms. När annat leveransland än Sverige väljs i kundkorgen ändras priserna till Euro (€). Priset som gäller är det som finns angivet på hemsidan vid tidpunkten för beställningen.

För köp inom Sverige erbjuder vi Klarna Checkout betallösning där du snabbt och enkelt kan betala med faktura, delbetalning, kort eller direktbetalning. Läs mer om Klarnas villkor här. När betalning sker via Klarna görs en säker kreditkontroll online. Du måste ange personnummer alternativt organistationsnummer samt bokförd adress. Fakturan skickas med e-post i samband med att ordern hanteras av oss. Betalningsvillkor 14 dagar netto. Om fakturan inte betalas i tid skickas det ut en påminnelse och då debiteras också en påminnelseavgift om 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% per år + gällande referensränta. Betalning kan även ske via bank-, betal- eller kreditkort som är kopplade till Visa eller MasterCard. Vänligen observera att leveransmottagarens namn och adress måste överenstämma med kort/kontoinnehavarens namn och adress. Vallgatan 12 tar inte ut några extra avgifter för kortbetalningar. Vi använder oss av säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet. Överföringen sker med säker SSL-kryptering. Det innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter.

Vår fysiska butik Vallgatan 12 i Göteborg är en kontantfri butik. Vi erbjuder betalning via kort, Klarna eller Swish.   

Utanför Sverige:

När annat leveransland än Sverige väljs i kundkorgen visas priserna i Euro (€). För länder utanför EU anges priser exklusive moms, med undantag för Norge och Storbritanien. Priset som gäller är det som finns angivet på hemsidan vid tidpunkten för beställningen.

För köp utanför Sverige samarbetar vi med DIBS, som är en av världens ledande Payment Service Providers. DIBS hanterar dina kortuppgifter direkt och säkert. Inga kortuppgifter sparas hos Vallgatan 12 och vi tar heller inte ut någon avgift. Kontakta din kortutgivare om du har frågor angående betalningen. 

 

Leverans

Lagervaror är alla varor där annat inte angivits särskilt. Lagervaror skickas normalt från oss inom 1-3 arbetsdagar om inte annat angivits. Vid stor orderingång eller leveransförsening från leverantör kan lagervaror i vissa fall ha en längre leveranstid. Skriv in ditt mobilnummer i kundkorgen så kommer fraktbolaget skicka aviseringen till din telefon när ditt paket anlänt till ditt utlämningsställe. Om aviseringen dröjer och du med hjälp av kollinumret ser att ditt paket är framme så fungerar det att hämta ut paketet med kollinumret och legitimation.

Beställningsvaror är varor som har särskilda leveransvillkor. De leveranstider som anges för beställningsvaror är ungefärliga. Om du beställer flera varor med olika lång leveranstid på en och samma gång, skickas alla varor i en och samma sändning när samtliga varor ankommit till vårt lager. Kundorderspecifika beställningar och andra beställningsvaror omfattas inte av returrätt.

Leveransalternativ och leveranskostnad


Inom Sverige:

För ombudsleverans inom Sverige tillkommer en fraktavgift om 75 kr (fri frakt vid köp över 700 kr). Vi erbjuder hemleverans i stora delar av Sverige för 90 kr. Där hemleverans är möjligt dyker ett alternativ upp automatiskt i kundkorgen med hjälp av postnummervalidering. Vi erbjuder kostnadsfri upphämtning i vår fysiska butik som ett miljösmart alternativ. Vi kontaktar dig via mail när din order finns redo för upphämtning. Upphämtning sker under ordinarie öppettider och inom 2 veckor.

För vissa stora produkter kan en produktspecifik fraktavgift tillkomma. I de särskilda fall då vi tar ut en produktspecifik fraktavgift adderas den automatiskt i kundkorgen. 


Utanför Sverige:

För leverans inom Europa tillkommer en fraktavgift om 15€ (fri frakt vid köp över 200€). Leverans sker till ett nära ombud eller direkt hem beroende på beställningsland. 

För leverans till länder utanför Europa tillkommer en fraktavgift om 25€. Leverans sker direkt hem med expresstjänst.

För vissa stora produkter kan en produktspecifik fraktavgift tillkomma. I de särskilda fall då vi tar ut en produktspecifik fraktavgift adderas den automatiskt i kundkorgen. 


Returer

Vid köp i vår webbutik eller via telefon gäller distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Produkterna måste returneras i samma skick som de levererades tillsammans med originalemballage och tillhörande etiketter. Vi accepterar inte retur av produkter som har använts för styling eller andra ändamål. När du utnyttjar returrätten står du som kund för returfrakten. Returen måste skickas med en returfraktsedel utfärdad av Vallgatan 12. Vi har ingen möjlighet att hämta paket vid uthämtningsställe eller fraktbolags distributionscentral. Returer hanteras normalt inom 1-3 veckor och returkostnaden debiteras i samband med återbetalning.

Kundorderspecifika beställningar och andra beställningsvaror omfattas inte av returrätt. Returrätten omfattar inte presentkort, konst/posters, magasin/böcker eller hälso- & hygiensartiklar där förpackning eller plombering brytits (t.ex underkläder, badkläder, parfym, hud- och kroppsvård). Företagsköp är också exkluderat från returrätten.

Avgiften för returer varierar beroende på beställningsland och paketstorlek. För små- och medelstora paket gäller följande avgift för retur:

Sverige: 75 kr
Europa: 15€
Länder utanför Europa: 25€


Instruktioner för returer: 

  1. Kontrollera först att din retur uppfyller våra returvillkor
  2. Kontakta order@vallgatan12.se och be om en returfraktsedel (uppge ordernummer)
  3. Fyll i returformuläret som finns med i ordern eller ladda ner och skriv ut det här
  4. Packa ihop de produkter som du önskar returnera varsamt
  5. Skriv ut returfraktsedel som du fäster på paketet och lämna in hos ditt närmsta DHL-ombud

Vallgatan 12 ansvarar inte för eventuella transportskador vid returförsändelse. Se därför till att din retur är väl förpackad.


Avgift för outlöst försändelse eller misslyckat leveransförsök

I de fall där paket returneras till Vallgatan 12 på grund av att beställaren inte löst ut paket från utlämningsställe, inte varit anträffbar på uppgivet telefonnummer för avisering, vägrat ta emot leveransen eller uppgivit felaktiga uppgifter debiteras en avgift. Denna avgift debiteras för att täcka tur- och returfrakt, emballage samt hanteringskostnader. Avgiften varierar beroende på beställningsland och paketstorlek. För små- och medelstora paket gäller följande avgift för ej outlöst försändelse eller misslyckat leveransförsök:

Sverige: 300 kr
Europa: 40€
Länder utanför Europa: 60€

I de fall där Upphämtning på Vallgatan 12 valts som leveransalternativ ska beställaren hämta ut sin order inom 14 dagar. Efter 14 dagar betraktas returrätten som förbrukad och vi förbehåller oss rätten att debitera en avgift om 300 kr.

Avgiften debiteras via faktura eller genom att avgiftsbeloppet dras av från den ordersumma som återbetalas efter att returen ankommit till Vallgatan 12. I de fall där där mottagare inte finns på plats vid leveranstillfället och vill ha ordern skickad på nytt tillkommer en kostnad för nytt leveransförsök.


Reklamationer

Du har rätt att reklamera en produkt om den berörs av tillverkningsfel. Kontakta oss inom 14 dagar på order@vallgatan12.se och bifoga tydliga bilder på den felaktiga varan. Vi granskar alla reklamationsärenden individuellt och återkommer med besked via mail inom kort. Vid godkända reklamationsärenden står vi för extra fraktkostnader. Vi ser i första hand till att laga eller byta ut varan mot ett nytt exemplar. Är detta inte möjligt utfärdar vi en återbetalning.


Transportskador

Kontrollera varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på ombudet och/eller av kurriren. Om du skulle upptäcka dolda fel eller transportskador efter att du öppnat förpackningen, vänligen kontakta order@vallgatan12.se direkt. Bifoga tydliga bilder på defekt och emballage. För att vi ska kunna reklamera transportskador till fraktbolaget behöver vi anmäla transportskadan inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid.


Övrigt

I vår integritetspolicy kan du läsa mer om hur vi hanterar personuppgifter och tar hänsyn till dataskyddsförordningen GDPR.

Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Vallgatan 12 förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Om du är under 18 år så behöver du ha målsmans tillstånd att beställa hos oss. 

Vi strävar efter att återge färger och texturer på vår hemsida så väl som möjligt. Hur färger återges beror bland annat på enhet, bildskärmens inställningar och andra faktorer. Detta gemensamt medför att det kan förekomma en viss skillnad mellan hur en produkt avspeglas på bild och i verkligheten. 

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga uppgifter på vår hemsida. Vi reserverar oss för eventuella fel i bland annat produktinformation, pris, frakt och lagersaldo. Även efter genomfört köp och skickad orderbekräftelse förbehåller vi oss rätten att korrigera uppgifter vid eventuella fel.


FÖRETAGSUPPGIFTER

Vallgatan 12 i GBG AB
Adress: Vallgatan 12, 411 16 Göteborg
Telefon: 031-13 03 95
E-post: info@vallgatan12.se

Din kundvagn

Kundvagnen är tom
0 artiklar € 0
Till kassan